Login · Register
April 29 2024 13:18:54

SVTS

spam1

Till minne av

TS3

Visa ämne
 Skriv ut ämne
Testar Restream.io
Simplus
i.imgur.com/Rt8usod.jpg

Jag ska under veckan testa hur bra eller dåligt det funkar att pusha en stream via Restream.io till dessa kanaler:

Simplus @ Hitbox
Simplus @ Twitch
Simplus @ YouTube Gaming

Om du vill och orkar ge feedback, kika då in på alla eller bara någon av ovanstående strömmar mellan måndag och lördag, ungefär kl. 19.00-22.00. Posta sen gärna ev. kommentarer här rörande teknisk kvalitet—flow, lagg, bitrate, upplösning, audio, multistream chat, UX/UI och whatnot. Jag är vanligtvis både tidigare samt av senare än angivet men jag tror inte att du kan bomma mig under dessa tider. Vill du själv hänga med på några rundor under strömtesten så går även det utmärkt, bara du är ett AW-freak, inte helt square i lilla saftblandaren och har några tier 8 eller 9 för mindre friktion och bättre glid.

Puss.

EDIT: Flyttade tiderna till 19.00-22.00 pga Wölfli’s Gold Rush

---

Simplus testströmmar från Wölfli’s Gold Rush

Wölfli’s Gold Rush, Day 1 Stream @ Hitbox
Wölfli’s Gold Rush, Day 2 Stream @ Twitch
Wölfli’s Gold Rush, Day 3 Stream @ Twitch
Wölfli’s Gold Rush, Day 4 Stream @ Hitbox
Wölfli’s Gold Rush, Day 5 Stream @ YouTube Gaming
Wölfli’s Gold Rush, Day 6 Stream @ Twitch, part 1
Wölfli’s Gold Rush, Day 6 Stream @ Twitch, part 2

i.imgur.com/mdi1cpU.jpg
Redigerat av Simplus den 21-02-2016 17:15
wotlabs.net/sig_cust/FFFFFF/000000/eu/25g/500g/1000g/Simplus/signature.png
 
Macbang
står 18-23 i texten under streamen på youtube Glad
Redigerat av Macbang den 19-02-2016 12:24
 
Simplus
Macbang skrev:

står 18-23 i testen under streamen på youtube Glad


ofasen, sry facepalm

Edit: aha, men det gäller "Simplus livestream is mostly on around EU prime time, c. 18:00-23:00. Irregular as fck tho." Det finns egentligen ingen enhetlig EU prime time att tala om eftersom länderna har vitt skilda tidsvanor när det gäller TV-tittande etc, jag drog till med ett godtyckligt snitt.
Redigerat av Simplus den 19-02-2016 00:13
wotlabs.net/sig_cust/FFFFFF/000000/eu/25g/500g/1000g/Simplus/signature.png
 
Simplus
Dags för Wölfli’s Gold Rush Event, Day 5 Stream. Utan bakgrundsmusik i dag eftersom jag tänkt spara testströmmen från YouTube Gaming för senare jämförelser. YouTube Gaming behagar att muta precis hela streamen när de droppar den till vanliga klippsamlingen = mer aggro musiksniffare än Twitch i konverteringsfasen mao.

Simplus @ Hitbox
Simplus @ Twitch
Simplus @ YouTube Gaming

YouTube video

wotlabs.net/sig_cust/FFFFFF/000000/eu/25g/500g/1000g/Simplus/signature.png
 
Macbang
Kolla inte på en stream för att höra musik ändå. Vill höra snacket från dom som är med i streamen. det är det som gör en stream rolig och intressant att titta på
 
Simplus
Macbang skrev:

Kolla inte på en stream för att höra musik ändå. Vill höra snacket från dom som är med i streamen. det är det som gör en stream rolig och intressant att titta på

Jag kan hålla med dig till viss del men det är ändå väldigt individuellt med hur konsumenten faktiskt vill konsumera sin dagliga ström. Vad som är intressant/roligt/värdelöst är alltså relativt. Vad den ena gillar tycker den andra är trist. Streaming kan vara stelt informativ eller ses som ren underhållning. Således gör vissa förstås medvetna musikval för att förstärka sin profilering åt det håll de önskar, andra använder bots för att i stället nå en ökad tittarinteraktion där publiken t.ex. kan önska YT-låtar direkt i streamens chat (se t.ex. vår käre Modus @ Twitch). Ett helt annat problem dyker upp om man t.ex. vill köra Spotify i sina egna lurar utan att pusha det till streamen. Eftersom Spotify saknar avancerade inställningar för audio out så mixas output alltid med desktop audio som går ut live. Kör man med mer avancerade musikspelare kan man alltid styra sitt audio-flöde via exempelvis Virtual Audio Cables (VAC).
Redigerat av Simplus den 20-02-2016 18:45
wotlabs.net/sig_cust/FFFFFF/000000/eu/25g/500g/1000g/Simplus/signature.png
 
Simplus
— In Sweden, the moose hunts you! Sista tjosan med Wölfli’s Gold Rush, Day 6 Stream.

Simplus @ Hitbox
Simplus @ Twitch
Simplus @ YouTube Gaming

YouTube video

wotlabs.net/sig_cust/FFFFFF/000000/eu/25g/500g/1000g/Simplus/signature.png
 
Gå direkt till forum: